24 June 2010

Convivio 2010. Панаир на суетата и благотворителността.


Дали заради намалените наполовина цени или подтикнати от идеята за благотворителност, още с отварянето на Convivio, посетителите вече се редяха на опашки пред щандовете в Панаирната палата на Милано. Преди 20 години Джани Версаче и Националната асоциация за борба със СПИН (НАБСПИН) решават да организират благотворителна разпродажба. Дизайнерът привлича за благородната си инициатива най-важните имена в италианската мода и от самото начало събитието добива силна популярност. "Convivio е от изключителна важност за нас, да провеждаме изследвания, обучения и превенция срещу СПИН в Италия и в някои развиващи се страни", споделя Мауро Морони, президент на НАБСПИН за Ломбардия.



Марките даряват на асоциацията свои дрехи, аксесоари и предмети на изкуството. Тя от своя страна организира и управлява целия процес, влючително и продажбата. Цените на изложените стоки са намалени наполовина и всички приходи отиват за НАБСПИН . Тази година над 100 фирми се включиха в благотворителната кауза, която продължи 5 дни. Още на входа усмихнати доброволци подканваха хората да не щадят кредитните си карти. Посетителите имаха точно такова намерение. Това показваше виещата се опашка още пред първия щанд, този на Гучи. И мъже и жени не се притесняваха да почакат, въпреки че марката предлагаше само чанти. Версаче от своя страна бяха по-щедри в даренията си. Те продаваха аксесоари, дрехи и обувки от последната лятна колекция, както и артикули за дома. Армани също е любима марка на италианците и те не останаха разочаровани от асортимента на мъжки и дамски облекла. Парадоксално, най-голяма тълпа се събра пред щанда с най-малко предлагани стоки, този на Шанел. От там не можеше да се купи нищо друго освен козметика, очила, 3 модела дамски фланелки и бейзболна топка с логото на френската марка. Валентино и Фере останаха верни на високия си клас и предоставиха няколко модела елегантни, вечерни рокли в модерните за сезона червено и бяло и в класическо черно, разбира се с 50% намаление. Докато от Валентино се бяха погрижили да предоставят и подходящи за роклите обувки, Фере допълваха асортимента си с ефектни сака и шалове и облекла за деца, които се радваха на особен успех. Най-интересно се оказа обаче пространството отредено на винтиджа. Беше направено така сякаш човек пазарува от музей на история на модата. Дрехите бяха подредени по цветове, а на стената до всеки щендер закачени снимки изобразяващи коe на кого е принадлежалo. Сандра Бълок, Мадона, Камерън Диаз и Бийонсе са само малка част от многобройните звезди оставили по нещо свое. Рокля на Ева Херцигова, модел на Кавали, струваше 1000 евро, а на Мадона от премиерата на филма "Револвер", 2000 евро. Известните дизайнери пък бяха дарили облекла от историческите си архиви. Прекрасна вечерна рокля на Гучи, предоставена от творческия директор на марката Фрида Джанини, можеше да се закупи за 150 евро.

Панаирът не се фокусираше единствено върху модата. Частни галерии, художници и дизайнери предоставиха свои произведения. Освен картини, се предлагаха интересни мебели, нощни лампи и различни предмети за дома.

Всяка покупка трябваше да се слага в раздадени на входа червени пликове, а на специално разграфените места доброволците записваха вида на стоката и нейната цена. Заплащането ставаше на каси на изхода, а касовата бележка беше доказателство къде точно отиват парите – директно в Националната асоциация за борба със СПИН.

На официалното откриване, ден преди отворянето на вратите за посетители, по традиция присъстваха само дизайнерите и лица от света на изкуството и бизнеса. Събитието включваше гала вечеря, като маса за 10 човека се заплащаше 3500 евро, и възможност за пазаруване по щандовете. Само от тази вечер са събрани 800 000 евро.



В специално подготвен амбулаторен център, хората имаха възможност безплатно да се изледват за СПИН само чрез слюнчен секрет. Резултатите се получаваха само след 10 минути. В центъра доктори, медицински сестри и психолози, гарантираха коректността на процедурите и пълно спазване на правилата за провеждане на тестове.



т е к с т: Силвия Кьосева за Capital.bg

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails